TIC - IN EDUCATIE
I. Introducere
Importanta utilizării noilor tehnologii pentru educatie este larg recunoscută, devenind,
în ultimele decenii, un motiv al discursului despre educatie la toate nivelurile:curriculum si practica didactică, formarea cadrelor didactice, dezvoltarea institutiilor scolare, politici
educationale si implementarea acestora în sistemul de învătământ.
Problematica integrării noilor tehnologii în educatie a fost deja de mult timp abordată
s i analizată din multiple perspective, fiind în special evidentiate avantajele, resursele necesare s i implicatiile estimate la diferite niveluri. În ultima decadă, s-au înregistrat
progrese semnificative:
- dotarea scolilor cu tehnologie informatică,
- racordarea la Internet,
- dezvoltarea de soft educational,
- elaborarea de materiale suport,
- furnizarea de activităti de formare pentru cadrele didactice.
Foarte multe programe sau proiecte au urmărit promovarea noilor tehnologii în
educatie si sustinerea învătării asistate de calculator (elearning).
II Utilizarea calculatorului în şcoală vizează, în mod obişnuit, următoarele:
- Predarea cunoştinţelor în maniera tehnologiilor audiovizuale;
- Instruirea individualizată;
- Facilitarea diverselor activităţi specifice procesului instructiv-educativ;
- Informatizarea orientării şcolareşi profesionale;
- Utilizarea calculatoarelor ca instrumente administrative în şcoli;
Introducerea calculatorului în procesul didactic şi învăţarea asistată de calculatorprefigurează doar schimbări calitative în tehnologia didactică, domeniu care asigură scurtarea timpului de evaluare obiectivă a calităţilor mijloacelor de învăţământ şi a metodelor, reţinând pe cele care se impun valoric:
- individualizarea activităţilor de învăţare;
- intervenţia în corectarea modului de asimilare a unor secvenţe informaţionale, evidenţiind ordonarea logică a conţinutului informaticii pedagogice, cât şi mecanismul psihologic al actului comunicării şi învăţării şcolare.
III Competente digitale
După UNESCO, a fi familiarizat cu tehnologiile si cu mijloacele multimedia înseamnă a avea o suită de abilităti precum:
- selectarea instrumentelor adecvate,
- operarea cu echipamente si aplicatii,
- utilizarea lor pentru a gestiona, analiza, integra, evalua si crea informatii, într-o varietate de forme.
Urmeaza: Avantajele utilizarii tehnologiei in educatie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu